برد گیم چیست؟ | معرفی انواع گیم بردها

برد گیم؛ سرگرمی که هیچ وقت قدیمی نمیشه!

مقدمه

این روزها که بین دو جمله بسه دیگه چقدر بازی می‌کنی و خرس گنده؛ مگه بچه شدی این‌قدر بازی می‌کنی موندیم! وسط این دو راهی سخت برد گیم‌ها به سراغمون اومدن تا لحظاتی شیرین و سرگرم‌کننده برامون رقم بزنن.

قبلا بهش می‌گفتن کسی که دوسش دارم؛ الان بهش می‌گن کراشمه! فیلمش اکشنه؛ منظور همان بزن‌بزن خودمونه! طرف ابروهاش قجریه؛ الان می‌گن ابروهای پهن داره! این بشر بچه زرنگ کلاسه؛ الان میگن آیکیوش بالاست! خلاصه در هر صورت داستان یکیه و تنها تفاوتش می‌شه کلماتی که به تازگی وارد زبان فارسی شدن. گیم‌بردها یکی از همین کلماتند!

اصلا بردگیم چیه؟ سختش نکنید و یا ذهنتون درگیر نشه که ای وای من این چه کلمه جدیدیه که من از اون بی‌خبرم! بردگیم‌ها همون بازی‌های رومیزی هستن که با تعدادی کارت، صفحه بازی و… سروکار دارن و تنها تفاوت متمایز اون‌ها توی ایده‌های خلاقانه‌ایه که پشت نبوغ طراحی بازی پنهان شده. بردگیم‌ بازیه که حداقل هر نفر یه بار اون رو تجربه کرده!

بازی منچ و مار و پله

شاید با خودت بگی چطور؟

تا حالا نشده منچ و ماروپله بازی کنی و از صعود با نردبان، به خانه‌های بالاتر ذوق زده بشی یا با نیش ماری توی آخرین لحظات به خونه‌های پایین بازی منچ و ماروپله سقوط کنی؟ بردگیم‌ها یه جورایی همون منچ خودمون هستن که رنگ و لعابشون بیشتر شده تا بازی هیجانی‌تری رو برای ما خلق کنن.

شاید دوست داشته باشی:

میشه بیشتر توضیح بدی؟

چرا که نه! بردگیم‌ها از اون دسته بازی‌های گروهین که بازیکن‌ها حول یه صفحه یا دسته کارتی می‌شینن و هر بازیکن طبق نوبت خودش شروع به بازی می‌کنه.  این بازی‌ها توی سبک و اندازه‌های مختلفی طراحی می‌شن و هر کدوم قوانین و مقررات خاص خودشون رو دارن.

بازی‌های رومیزی یا همون گیم بردها تو سبک و سیاق‌های مختلفی می‌تونن طراحی بشن؛ از جمله بازی‌های آموزشی، معمایی، استراتژیک، تعاملی، جاسوسی، نقش آفرینی، اقتصادی و بازی‌های مخصوص دورهمی که از جذاب‌ترین اون‌ها هستن.

بازی‌های بردگیم

اما اصلا چرا ما باید برد گیم بازی کنیم؟

اگه شما هم مثل من طرفدار بازی‌های دورهمی هستین، گیم برد رو حتما بهتون پیشنهاد می‌کنم. این بازی‌ها تنوع خیلی زیادی دارن و علاوه بر این که می‌تونن شما رو ساعت‌ها سرگرم کنن، باعث می‌شن تا خلاقیت شما چندین برابر بشه.

اگر عاشق بازی و هیجان هستی، با من همراه باش تا با تعدادی از این بازی‌های محبوب آشنا بشیم.

برد گیم pandemic

پاندمیک رو میشه یکی از جذاب‌ترین بازی‌های تخته‌ای جهان حساب کرد! از این بازی ورژن‌های متفاوتی توی بازار وجود داره و یکی از بردگیم‌های بحث‌برانگیز توی هر محفلیه.

اما داستان این بازی از چه قراره؟

یک نوع ویروس وحشتناک در دنیا شیوع پیدا کرده‌ و دانشمندان سعی می‌کنن تا با این ویروس وحشتناک مقابله کنن! شاید توی نگاه اول این بازی خیلی ساده به نظر بیاد، اما عجله نکنید! زمانی که قراره هر بار با یه ویروس جدید روبه‌رو بشید و شهر رو نجات بدهید، این زندگی شما است که به چالش کشیده می‌شه!

گیم بردهای پرطرفدار

بردگیم Ticket to ride

تیکت تو راید؛ یکی دیگه از بازی‌هاییه که دو نفره و یا حتی گروهی می‌تونید امتحان کنید، بدون این‌که چیزی از جذابیت اون کم بشه! شانس یکی از عناصر مهم توی این بازیه و البته مغزی که بتونه خوب فکر کنه. خب برای این بازی باید چه کاری انجام بدید؟

سعی کنید با ایجاد مسیرهای قطار توی سراسر کشور واسه خودتون امتیاز جمع کنید.  هر چی مسیرهای شما بیشتر و طولانی‌تر باشه، شانس برنده شدنتون هم بیشتر میشه. تو نگاه اول بازی ساده‌ای به نظر میاد؟

این رو از ذهنتون بیرون کنین؛ چرا که توی این بازی شما با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شید که برای برطرف کردن اون‌ها باید حسابی فسفر بسوزونید. بردگیم تیکت توراید مثل پاندمیک ورژن‌های مختلفی داره و یکی از محبوب‌ترین این ورژن‌ها شاهراهه.

انجام بازی رومیزی به صورت گروهی

بازی Gloomhaven

اگه حتی به بازی‌های رومیزی علاقه‌ای نداشته باشید، Gloomhaven یه بازی جذابه که می‌تونه شما رو به وجد بیاره و ساعت‌ها درگیرتون کنه! شما توی این بازی وارد یه فضای خلاقانه و تکرارنشدنی می‌شید که هر لحظه یه دنیای جدید و یه چالش جدید پیش پاتونه.

Gloomhaven نسبت به بازی‌های دیگه قیمت بیشتری داره. این بازی حدود 1700 تا کارت داره و می‌شه یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌ها محسوبش کرد.

Dead of winter Memoir44 Through the Ages  و… هم از بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیز دیگه این که می‌تونن ساعت‌ها سرگرمتون کنن.

پس چرا معطلی؟ همین الان بازی خودت رو انتخاب کن و از اون لذت ببر!

نویسنده
 
نویسنده
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.8 / 5. تعداد: 847

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *